Thursday 15 March 2012

Saya Pening -_-'

       Assalamualaikum , psstt nak tahu tak ? okay, yang tak baca tak tahu lah kan . kesah pulak baca ke tak ? haha xD . Takde sebenarnya saya nak cerita pasal ada seorang hamba ALLAH ni dea text dengan mama dea macamni " mama. bila kau nak ambik aku ? aku dah tak tahan lah panas . Kau boleh cepat sikit?" lebih kurang macamtu lah . Saya tak boleh sebut nama dea, sebab ISLAM mengajar kita jangan mengaib kan orang kan . Saya pening dengan dea, untuk siDEA "awak tahu tak, siapa yang tengah awak cakap tu, dea seorang ibu yang awak langsung tak layak panggil dea macamtu, awak pikir dea tu siapa bagi awak ? , dia seorang IBU yang dah bela awak " . saya pening dengan beliau, beliau dah besar panjang, BURUK dan BAIK pastinya berbeza . dah saya malas cakap pasal dea .
        (new topic)Saya dah baca blog kawan saya ni , dea dulu updated blog kutuk saya macam-macam . Saya tahu tu untuk saya , seriously saya nangis ! dea tak tahu keadaan sebenar tapi dea cakap saya macamtu, tapi sekarang dea dah sedar apa yang dea buat tu salah, n dah banyak kali dea minta maaf . Kawan, sedangkan Rasulullah S.A.W pun ampunkan ummatnya even dea terseksa, inikan manusia macam saya . Saya tak layak kalau tak maafkan awak . Mula-mula saya memang TERKILAN ! tapi bila pikirkan balik , kenapa Rasulullah ampunkan ummatnya sedangkan dea punya UJIAN lag besar kan :) chillax xD saya dah lama maafkan awak . Dea ni seorang yang mudah mendengar kata dan nasihat orang ! kalau kat ASRAMA dea lah peneman sejati, Terima kasih sayang sebab dah updated blog dua kali pasal saya :) tapi rasanya yang dea updated pasal saya dulu dea dah buang kot, sebab dea dah berubah :) Alhamdulillah , kalau nak tahu HATI dea lembut sangat , mcm roti. haha ! dea mudah terima tanpa sebarang bantahan . TERIMA KASIH KAWAN :) Aida Farzana Binti Ibrahim <3
                                   kita sayang kau sangat-sangat ! remember that okay sayang ? :)

           (okay cerita lain lagi)Saya semalam bukak FB , tiba-tiba dekat news feed ada orang bagi link n dea kata " Ustaz, tolong .. budak ni dah murtad! " Seriously terkejut, saya bukak link tu n tengok wall budak tu, rupanya dulu dea suka update status pasal ALLAH, n ingat kan orang Islam yang lain . Tapi kerana Seorang perempuan ISLAM yang bertudung dea murtad ! rupanya dea baru break up. N kat status dea dea tag nama adik beradik dea, n dea cakap " secara rasminya aku dah putus hubungan dengan mereka, kerana AKU BUKAN LAGI BERAGAMA ISLAM ! Astaghfirullahala'zim . mengucap panjang saya tengok . Ramai dah bagi dorongan kat dea, tapi dea tetap untuk terus beragama KRISTIAN ! kesian family dea, Korang readers tolong doakan dea biar dapat hidayah cepat-cepat dari ALLAH tau, amiiinn.. okay, sesi luahan hati dah tamat . Jari saya dah buat tarian breakdance atas keyboard nih . penat dea, maaf kalau ada buat salah . Assalamualaikum :)

No comments: